Training “Ik ben Ik”
Laat kinderen ‘steviger in hun schoenen staan’.
In maart 2023 start Kindinpraktijk met nieuwe groepen de “Ik ben ik” Training, een weerbaarheidstraining voor kinderen.
In deze training worden kinderen zich bewust van hun eigen gedrag en wat het effect daarvan is op de ander. Kinderen doen nieuwe positieve ervaringen op waardoor het zelfbeeld en daarmee het zelfvertrouwen wordt vergroot en kinderen ‘steviger in hun schoenen staan’.
Onderwerpen die in de training onder andere aan bod komen, zijn: wie ben ik, mijn gevoelens en ik, en de gevoelens van een ander. Middels de training leren kinderen beter om te gaan met thema’s als samenwerken, voor jezelf opkomen, een positief zelfbeeld ontwikkelen en het vergroten van het zelfvertrouwen.
De training is geschikt voor kinderen tussen de 6 en de 12 jaar. Er zijn twee leeftijdsgroepen namelijk 6 t/m 9 jaar en 10 t/m 12 jaar. We houden bewust de groepen klein zodat er een veilige omgeving ontstaat voor kinderen om te oefenen. De training is hierdoor ook beter op maat aan te bieden. De training bestaat uit 10 bijeenkomsten van 1,5 uur die wekelijks plaatsvinden na schooltijd op woensdagmiddag, in Delft.
Na de aanmelding maken we een afspraak met de ouders (en soms ook de jongere) voor een intakegesprek. In dit gesprek worden doelen voor de training besproken.
Heeft u vragen of wilt u uw kind aanmelden, neem dan contact op met:
KindInPraktijk
Miranda van der Heijden, telefoonnummer 0683503159 of stuur een mail naar Info@kindinpraktijk.nl met als onderwerp ‘Ik ben ik’.
Overzicht aanbod
AD(H)D
“Het is chaos in mijn hoofd en ik krijg het niet op orde”
Angst, depressie, trauma
“Ik voel me heel vaak somber”
Autisme (ASS)
“Ik hou niet van veranderingen!”
Gedrag
“Waarom kan hij nu nooit eens gewoon doen wat ik zeg?”
Hechting
“Mijn kind heeft een moeilijke start gehad”
Opvoeding
“Ik weet soms echt niet meer wat ik met mijn kind aan moet”
Relatie en echtscheiding
“In dit huis is alleen nog maar ruzie”
Rouw en verlies
“Iedere keer als ik eraan denk, voel ik me verdrietig”
Sociaal-emotionele ontwikkeling
“Hij kan zo moeilijk praten over wat hij vindt of voelt”
Spraak- taal
“Als mijn kind een verhaal vertelt, begrijpen anderen vaak niet wat hij zegt”
Verslaving
“Ik wil wel stoppen, maar ik kan het niet”